Friday, May 18, 2007

19 ani la puterea a 2-a

insist cu acest subiect, caci m-a marcat. 19 ani.

si o sa va explic de ce 19 ani e cea mai naspa varsta. pai pana la 18 ani ai trait fara probleme, aveai 15, 16, 17, iti traiai copilaria si mereu te gandeai si iti doreai sa fii mare odata si-odata. la 18 ani deja esti mare, iti repeti intr-una in gand ca esti matur, ca raspunzi pentru faptele tale si ca trebuie sa fii lasat sa faci ce te taie capul, ca deh, esti major. si vine ziua cand faci 19 ani!

pai deja la 19 iti schimbi perspectiva. 19 cu 18 nu seamana intre ele cum seamana 15 cu 16. cand abia implinesti 15 ani si vrei sa faci impresie, spui lumii ca ai 16, "merg pe 16". acum la 19 ani, ce impresie poti sa mai faci cand le zici ca "mergi pe 20"?

nu sunt pregatit pentru 19 ani. imi repet intr-una ca-s matur, si detin controlul, si nu-s influentabil, ma cred imun. 19 ani...

anul viitor voi avea 20. 19 ani, cateva mii de zile, si nu am facut nimic pentru viitor. traiesc clipa.

6 comments:

Anonymous said...

Stii ca inca poti sa simti fluturi in stomac. Stii ca te poti bosumfla si bucura ptr lucruri marunte. Poti sa razi, sa te prostesti, Sa faci planuri de viitor. Poti sa vrei mai mult. Visezi cu ochii deschisi. Parca ieri jucai sotron. Chiar te gandesti ce bine te distrai cu cohorta de fete galagioase care te chemau "afara". Stii toate astea. Nu poti sa-ti refuzi sa visezi. Si totusi de la sotron pana azi timpul a lasat urme ireversibile. Gandesti ca o scolarita de 17. Dar nu uiti sa dai cu fond de ten ca sa arati ca una. Si iesi zambitoare sa-ti feliciti copilasul de ziua lui. Te prefaci ca nu numeri si tu anii care au trecut. Esti zambitoare si-l incurajezi. Ii urezi. Il imbratisezi si zici: La multi ani, puiul meu de 19 ani!" Si-ti stapanesti gandul fugar care ti-a trecut prin cap "Sunt batrana".

Anonymous said...

Salut!

Si "La multi ani!". Probabil ca nu sunt singurul si in mod sigur nici ultimul care iti ureaza asa ceva. Poate ca te-ai saturat de expresia asta. Poate ea s-a demonetizat. Poate chiar e de cacat, nu imi place "kkt". Englezisme imbecile.
Iti spun ca va veni o vreme in care ti sa vor da suturi in cur ca sa incerci sa it faci un rost in viata asta.
Si empatizez cu tine (Mama!!! Ai un baiat destept!!! A invatat lucruri noi). Si io la 30 de ani, {Boshorogule!!} am aceeasi senzatie. De cacat. Poate nici nu-mi va trece, mai stii?!

Alina said...

npc :)
nu esti batran. :P

σZΛηεss εļfΛ said...

deci traiesti. :)

Anonymous said...

si mie mi-e frica de momentul cand o sa implinesc 19 ani, fiindca stiu ca o sa ma ingrozeasca si mai mult ca voi merge pe 20.dar fiecare varsta are si farmeculei .sau cel putin asa sper :D .

Anonymous said...

Vai ce sentimental e primul commentariu. Aproape ca ma dau cu capul de masa.
Tzutzu, tu sa iti faci griji dupa 23-24.
Inca mai poti sa joci cs ;)) :P

Lucrurile se schimba la facultate, e vb de anturaj. Nu ca as sti din proprie experienta dar am crescut printre baieti :)
In principiu ar fi bine sa ai grija acum cu cine umblii si ce faci.
Si oricum ar fi tot inveti. Traieste cum vrei, nu te mai complexa atat. Nu te baga in depresii mature de pe acum, pt k nu e cazul. Teoretic nu ti-ai trait nici macar 1 sfert din viata, nu te gandi la lucruri stabile, planuri pe 50-60 de ani. Pt k da, daca o iei asa e chiar anost.
Nu vreau sa te compatimesc.. Ar fi foarte trist.

Ah. Si sincer mi-e frica peste 20-25 ani daca o sa am copii... Pt k fiecare generatie se schimba mult mai mult si de cele mai multe ori, se intampla lucruri mai repede decat ar trebui. De asta chiar imi este frica.